Opiniile utilizatorilor de internet influențează considerabil construirea mărcii și imaginea companiei. Atunci când iau decizii de cumpărare, oamenii iau în considerare adesea informații despre magazin, produse sau servicii pe care le găsesc online. Un fenomen numit ROPO (Research Online – Purchase Offline) este acum un standard în procesul de cumpărături.
Conform studiului din 2018 al consumatorilor polonezi cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, mai mult de 77% dintre participanți se uită la produse și recenzii online înainte de cumpărături la magazinele fizice. Locurile cele mai vizitate pentru căutarea recomandărilor și opiniilor privind achizițiile sunt:
- listări Google My Business
- Fanpage și grupuri de social media
- canale YouTube
- Review-uri online
- Site-uri pentru compararea prețurilor
Accesarea feedback-ului de la clienții fericiți (sau nu atât de fericiți) este extrem de ușoară. În ciuda acestui fapt, multe companii încă subestimează monitorizarea comentariilor și postărilor despre acestea. Majoritatea companiilor nu au implementat mecanisme pentru a reacționa rapid – în special la comentarii și opinii nefavorabile, care le afectează reputația.
Neglijarea ORM (Online Reputation Management) duce la efecte dăunătoare de lungă durată. O reputație distrusă scade puternic încrederea consumatorilor pentru brandul tău. Acest lucru duce la scăderea vânzărilor și performanțe financiare slabe.
Pentru a vă ajuta să preveniți acest lucru, am pregătit …
5 modalități dovedite de a gestiona reputația companiei pe internet:
1. Monitorizați regulat internetul
Urmăriți ce spun oamenii despre marca dvs în online. Opiniile despre compania dvs. pot apărea în locuri neașteptate, motiv pentru care merită să folosiți instrumentul potrivit. Dacă preferați să o faceți singuri, nu uitați să inspectați amănunțit cele mai importante locuri menționate mai sus.
2. Construiește-ți activ brandul
Promovați conținut pozitiv și neutru. Utilizați propriile media, de exemplu, blogul unei companii, canalul YouTube, pagina de fan social media sau alte articole, în concordanță cu imaginea mărcii dvs. Arătați utilizatorilor că sunteți experți în industria dvs. Dominați prima pagină a rezultatelor căutării organice a cuvintelor cheie pentru marca dvs.
3. Verificați cu atenție utilizarea numelui mărcii dvs.
Monitorizați periodic dacă numele mărcii dvs. este înregistrat pe social media sau ca domeniu de către altcineva. Acest lucru vă ajută să vă asigurați că nimeni nu vă implică compania și vă atinge reputația online.
4. Reacționează regulat la comentarii și recenzii
Acordarea atenției și a răspunde la recenzii pe paginile de fani de pe rețelele de socializare este destul de ușoară, spre deosebire de listarea pe Compania mea pe Google – mai ales dacă compania dvs. are multe locații. Nu lăsați nicio opinie fără răspuns, indiferent dacă este pozitiv sau negativ. Conduceți conversația cu recenzorii, cereți-le informații: care a fost lucrul lor preferat despre serviciul dvs. sau ce puteți îmbunătăți. Acest tip de feedback este o sursă valoroasă de cunoștințe despre nevoile și așteptările clienților. Business Location Services este un instrument care vă ajută să vă gestionați cu ușurință listările.
5. Remediați repede dauna
Răspundeți repede în mod profesional când apar informații incorecte sau defăimătoare despre compania dvs. Puteți, de exemplu, să solicitați ca autorul sau administratorul să șteargă postarea de pe site-ul web. În cazul social media, puteți raporta încălcarea. Ștergerea înregistrărilor false ale Companiei mele Google este foarte dificilă – acest lucru vă poate ajuta și cu instrumentul Business Location Services. Datele bine gestionate sunt necesare, de asemenea, SEO – poziția cu informații pe Google.
Desigur, puteți spune, „nu este timp pentru asta!” Este adevărat – activitatea de monitorizare continuă pe Internet este necesară, dar și laborioasă. Nu uitați, nu trebuie să gestionați compania Google pe cont propriu – ne puteți folosi cunoștințele, implicarea și parteneriatul Google. Suntem partenerul Google de mulți ani și avem cel mai înalt statut – de Premier. Cum vă putem ajuta?
- Serviciul nostru pentru gestionarea locației companiei este optimizat în principal pentru companiile care au mai multe locații sau sucursale. Experții noștri gestionează zeci de mii de locații din diferite industrii din întreaga lume. Am învățat toate trucurile – de la crearea primei intrări Google My Business până la clasificarea și preluarea înregistrărilor în Google.
- Același lucru este valabil și pentru recenzii – panoul nostru de recenzii arată datele din toate locațiile dvs. Echipa dvs. poate răspunde direct la recenzii ale clienților prin intermediul panoului. Evaluările pot fi filtrate după diferite criterii și pot fi descărcate pentru o analiză mai amănunțită.
- Oferim un API care trimite datele din sistemele dvs. direct către Google prin intermediul platformei noastre de servicii de localizare. Puteți păstra datele doar în sistemele dvs.
- Nu mai există înregistrări false și duplicate – le ștergem, pentru că îți afectează clasamentul și SEO-ul. Locațiile dvs. sunt îmbunătățite și actualizate în Google Maps.
Lucrează la reputația ta
Managementul reputației online implică o serie de activități în care merită să investești timp și bani. Investiția dvs. se întoarce ca un flux mai mare de clienți noi, care vă oferă încredere și clienți existenți care vă oferă loialitatea. În acest caz, profiturile pe termen lung depășesc costurile. Dacă vă interesează imaginea și reputația companiei dvs., nu așteptați să implementați activitățile sugerate mai sus. Vom fi bucuroși să vă ajutăm cu acest lucru.